پوئرتو دل سول مادرید ، میدان یا دروازه خورشید، میدانی عمومی و پر رفت و آمد در شهر مادرید است که دقیقا از نظر جغرافایی در مرکز اسپانیا قرار دارد و کیلومتر صفر اسپانیا به حساب می آید همینطوز نقطه ی شروع تمام جاده های اصلی اسپانیا است. سنگ جدید که کیلومتر صفر اسپانیا را نشان میدهد در سال 2009 جایگزین سنگ قدیمی که به دلیل گذر زمان، فرسایش و رفت و آمد زیاد مردم تقریبا از بین رفته بود شد. این ناحیه همچنین مبدا شماره گذاری خیابان های مادرید نیز هست.

این میدان شامل چندین مکان دیدنی دیگر نیز می باشد از جمله ی آن ها میتوان به دفتر پست قدیمی مادرید که اکنون دفتر رئیس انجمن مادرید است اشاره کرد، همچنین مجسمه ای سواره از چارلز سوم پادشاه اسپانیا در قرن هجدهم نیز به چشم میخورد، وی به خاطر خدمات درخشانی که به کشورش ارائه کرد به عنوان شاه شهردار نیز شناخته میشود.

همچنین مجسمه ی خرس و درخت توت فرنگی که نماد نظامی شهر مادرید نیز هست در قسمت شرقی میدان قرار دارد که به دلیل تعداد زیاد خرس ها در گذشته در اطراف شهر و علاقه ی زیاد آن ها به توت های وحشی ساخته شده است.

برج ساعت معروف میدان خورشید نیز که در مرکز میدان قرار دارد از دیدنی های شهر به حساب می آید. جالب است بدانید مردم مادرید رسم و رسوم خاصی نسبت به لحظه ی تحویل سال نو دارند ، در لحظه ی تحویل سال هنگامی که ساعت 12 بار زنگ میزند با هر زنگ یک دانه انگور میخورند تا سال جدید را پربار و با شیرینی شروع کنند. از زمان باب شدن این مراسم در سال 1909 میلادی، تلویزیون ملی اسپانیا هر ساله آن را به صورت زنده مخابره کرده است و مردم دیگر کشور های آمریکای لاتین نیز این مراسم را اجرا میکنند.