دانلود مدارک مورد نیاز

مدارک شامل موارد زیر می باشد:

1-شناسنامه ترجمه شناسنامه به زبان اسپانیائی

2-پرکردن فرم ویزا بصورت کاغذی و یا آنلاین ،در این بخش سوالاتی در مورد شخص شما و  هدف سفر پرسیده می شودکه باید به طور کامل و خوانا به لاتین تکمیل و امضاء شده باشد ، چنانچه اطلاعات کامل نباشد ادامه مراحل اداری طی نخواهد شد.

3-گذرنامه اصل و کپی گذرنامه فعلی و قبلی فقط صفحات استفاده شده اعم از ویزا و مهز.بروی کاغذ A4 بدون منگنه

4-یک قطعه عکس رنگی با زمینه سفید و اگر  اسامی همراهان در گذرنامه شما ذکر شده باشد، دو قطعه عکس رنگی با زمینه سفید از هر کدام از همراهان باید همراه داشته باشید.البته سفارت روی جدید بودن و بدون روتوش بودن عکس بسیار تاکید دارد.

5-آدرس محل کار و منزل به طور دقیق

6-اسناد وضع اجتماعی حرفه ای و تمکن مالی،این اسناد برای این است که نشان دهد شما در کشور خود شاغل ، دانشجو و یا بازنشسته  هستید و دلیلی برای بازگشت به کشورتان دارید.که شامل ترجمه آخرین حکم کارگزینی برای بخش دولتی ، ترجمه گواهی اشتغال به کار برای کارمندان بخش خصوصی ترجمه رزومه و جواز کسب شرکت برای صاحبان شرکت های خصوصی و ترجمه اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و ترجمه گواهی بازنشستگی برای بازنشستگان می باشد.

مدارک شغلی،فیش حقوقی و لیست پرداخت بیمه محل اشتغال متقاضی ترجمه شده به زبان اسپانیایی و تمامی مدارک جهت اثبات توانایی مالی و اسناد ملکی نیز باید ترجمه اسپانیایی داشته باشد.

7-پرینت شش ماهه حساب بانکی شما باید روی سربرگ انگلیسی و با مهر بانک جهت ارائه به سفارت باشد.این مدرک نشان دهنده توانایی مالی شما می باشد.ریز گردش حساب و نامه تمکن مالی (هردو آنها الزامیست)به زبان انگلیسی بادرج تاریخ افتتاح و مانده حساب ضروری می باشد.

8-ترجمه سند مالکیت،دو سری کپی از اصل مدارک فارسی

9-بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد اسپانیا.ارائه رزرو هتل ، بلیط و کپی بیمه نامه مسافرتی با اعتبار تعداد روزهای اقامت خود ضروری ست.

10-دعوت نامه از شخص یا شرکت در کشوراسپانیا و یا واچر هتل برای مدت اقامت

11-بیمه نامه بین المللی پزشکی،شما باید بیمه مسافرت فردی یا جمعی داشته باشید.این بیمه باید هزینه های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت های ویژه پزشکی و هزینه های احتمالی درمان را پوشش دهد و تا پایان مدت اقامت در تمام کشورهای منطقه شنگن معتبر باشد.و شرکت بیمه گذار باید دارای نماینده رسمی در کشور اسپانیا باشد.

12-کارت پایان خدمت

13-انگشت نگاری در سفارت

شما باید اصل و کپی کلیه مدارک را به همراه خود در زمان مصاحبه داشته باشید و کلیه مدارک باید دارای ترجمه رسمی مورد قبول سفارت اسپانیا باشد.البته در صورت عدم پذیرش کپی مدارک ارائه شده عودت داده نمی شود.ویزای مسافرتی معمولا مدت زمان 60 و 30 روزه دارد و شما تا همان مدت مجوز حضور درآن کشور رادارید البته در برخی مواقع می توانید مدت زمان آن را برای سفر تمدید کنید.

 

  • تعیین وقت قبلی برای تقاضای ویزا الزامی است و هر متقاضی باید شخصا در سفارت حضور یابد.
  • وقت تعیین شده حتما می بایست با فرم ویزا تحویل داده شود.
  • اگر متقاضی به سن قانونی نرسیده باشدو به تنهایی قصد سفر داشته باشد ، اصل و ترجمه مدارک اجازه مسافرت از طرف ولی نامبرده الزامی است.
  • در مورد متقاضیان کمتر از 18 سال ، فرم درخواست روادید باید توسط پدر و مادر (هردو)امضاء شده باشد.
  • درصورت مثبت بودن ویزا متقاضی باید حداکثر ظرف 45 روز از تاریخ تقاضا نسبت به گرفتن ویزا اقدام نماید.بدیهی است بعد از این مدت درخواست ویزا باطل می گردد.
  • به غیر از مدارک بانک که به زبان انگلیسی صادر می شوند،کلیه اسناد و مدارک دیگر می بایست به زبان اسپانیایی ترجمه شود.