باغ بیرم آباد کرمان :

یکی از کار هایی که مردم در سفر به شهر های مختلف انجام می دهند بازدید از بناهای تاریخی و فرهنگی آن شهر می باشد بنابراین بهتر است قبل از سفر به هر شهری با آثار تاریخی و فرهنگی آن آشنا شوید تا بتوانید برای بازدید از این آثار در سفر خود برنامه ریزی نمایید.

یکی از شهر هایی که همه روزه مسافران زیادی را جذب می کند شهر کرمان می باشد. که شما می توانید از دو طریق زمینی و هوایی از شهر های مختلف به این شهر سفر نمایید.

 

برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما کرمان با مناسب ترین قیمت کلیک کنید.

برای رزرو بلیط قطار به مقصد کرمان می توانید با شماره زیر تماس حاصل نمایید.

05132284535

 

یکی از جاذبه هایی که می توانید شما با سفر به شهر کرمان از آن بازدید نمایید باغ بیرم آباد کرمان می باشد. این باغ در شرق کرمان و در مجاورت درگاه قلی بیگ واقع شده است.

این باغ در سال 916 هجری قمری و در زمان شاه اسماعیل صفوی و به دست معمار معروف آن زمان بیرام بیگ افشار ساخته شد و حدود 4 قرن از قدمت این باغ می گذرد.

باغ بیرم آباد کرمان بعد از مدتی جزو اموال و موقوفات پنجعلی خان زیک به حساب آمد. اما این احتمال وجود دارد که وقتیکه حکومت افشاریان جای خود را به حکومت بعدی داد این باغ نیز مانند سایر اموال افشاریان مصادره شده باشد. در این زمان نیز این باغ در اختیار آستان قدس رضوی قرار دارد که با توجه به اخبار منتشر شده این باغ در آینده نزدیک برای بازدید عموم بازگشایی می گردد.

تا همین اواخر شما با بازدید از باغ بیرم آباد کرمان می توانستید از کتیبه های تاریخی به جا مانده از دوران صفویه نیز بازدید نمایید. وسعت باغ بیرم آباد در حدود چهار و نیم هکتار می باشد که اگر در سفر خود به کرمان به این باغ سری بزنید ساختمان زیبایی را در وسط این باغ خواهید دید که با طراحی و معماری زمان صفویه ساخته شده است و معماری آن شامل کاشی کاری ها و کتیبه هایی کم و بیش می شود.

شهرداری کرمان در سال 1387 با دریافت مجوز اجرای اتوبان در حریم این باغ باعث گردید که این باغ تاریخی نسبت به زمان قبل بیشتر در معرض عموم قرار گیرد البته قسمت هایی از این باغ در حال حاضر در دست بازسازی قرار دارد تا چهره این باغ نسبت به قبل جذاب تر و زیبا تر شود.

اگر شما هم با مطالعه مطالب بالا علاقه مند به سفر به شهر کرمان و بازدید از این باغ تاریخی شدید و قصد رزرو هتلی سنتی و تاریخی مثل این باغ و در نزدیکی این باغ داشتید آژانس گردشگری پرسیا توس به شما هتل کاروانسرای وکیل کرمان را پیشنهاد می کند که شما می توانید از طریق لینک زیر اطلاعات کامل این هتل کاروانسرا را مشاهده نمایید و این هتل را رزرو نمایید.

رزرو هتل کاروانسرای وکیل کرمان

همچنین اگر علاقه داشتید که سفر خود را از سراسر ایران به شهر کرمان به صورت پک بلیط رفت و برگشت و اقامت در هتل رزرو و خریداری نمایید می توانید با شماره زیر تماس حاصل نمایید. شما همچنین می توانید تمامی تور های درخواستی چه داخلی و چه خارجی خود را از ما به صورت اقساطی رزرو نمایید.

05132284535

آژانس گردشگری پرسیا توس




دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.