طولانی ترین قطار مسافربری دنیا :

طولانی ترین قطار مسافربری دنیا از مناظر خیره کننده کوه های آلپ سوئیس عبور کرد. این قطار شامل 100 واگن به ابعاد 2 کیلومتر می باشد.

رکورد طولانی ترین قطار مسافربری جهان را شرکت راه آهن راتین شرکت راه آهن سوئیسی به نام خود ثبت کرد. این قطار مسافربری با عبور از یکی از دیدنی ترین مناطق کوه های آلپ سوئیس با 100 واگن بیش از یک و نیم کیلومتر به حرکت خود ادامه داد.

طول این قطار 1910 متر می باشد و این قطار از 25 قطار چند واحدی تشکیل شده است و در اولین سفر خود 150 مسافر را حمل کرد.

رکورد قبلی طولانی ترین قطار مسافربری جهان در گذشته به قطار بلژیکی تعلق داشت در این باره سخنگوی راه آهن راتین اعلام کرد که این قطار مسافربری در حدود چند صد متر طولانی تر از قطار بلژیکی می باشد و به مناسبت یکصد و هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس راه آهن سوئیس رکورد طولانی ترین قطار جهان را شکسته است.

نام این قطار کروز آلپاین می باشد و در حرکت خود مسیر مارپیچ پردا تا آلوانئو را در طی مدت یک ساعت طی نمود این مسیر نیز در سال 2008 توسط یونسکو ثبت جهانی شد و دارای 22 تونل و 48 پل می باشد.

البته باید این نکته را نیز در اینجا ذکر کرد که قطار های باربری با بیش از سه کیلومتر طول به عنوان طولانی ترین قطار های دنیا محسوب می شوند اما این قطار عنوان طولانی ترین قطار مسافربری دنیا را یدک می کشد.

آمار ها نشان دهنده این هستند که این رویداد تاریخی را نزدیک به 3000 نفر توسط یک صفحه نمایش غول پیکر که در نیمه را در برگون نصب شده بود مشاهده کردند. 




دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.