قطار ترکیبی تهران - کربلا

اولین قطار ترکیبی تهران - کربلا در روز چهارشنبه 9 شهریور ماه 1401 حرکت خود را از تهران به صورت کاروانی آغاز نمود. این قطار که قرار بود حرکت خود را در روز سه شنبه 8 شهریور ماه 1401 حرکت خود را از تهران آغاز کند به دلیل بسته شدن مسیر های زائرین به عراق حرکت خود را با یک روز تاخیر آغاز نمود.

وزارت راه و شهرسازی در جریان حزکت قطار ترکیبی تهران - کربلا اعلام کرد حرکت این قطار به صورت یک رام در هفته خواهد بود و اولین قطار به صورت کاروانی حرکت خود را آغاز نموده است. این قطار با حرکت از تهران در ایستگاه قم مسافرگیری نموده و پس از آن وراد شلمچه خواهد شد. پس از پیاده شدن مسافران قطار در ایستگاه شلمچه، مسافران حرکت خود را از شلمچه تا بصره که در حدود 30 کیلومتر می باشد را با اتوبوس طی خواهند کرد و سپس در ایستگاه بصره بار دیگر سوار قطار خواهند شد و در مقصد کربلا از قطار پیاده می شوند.

 

قیمت و رزرو قطار ترکیبی تهران - کربلا

قطار ترکیبی تهران - کربلا براساس برنامه ای که توسط راه آهن صورت گرفته است به صورت گروهی قابل رزرو می باشد و اشخاص حقیقی قابلیت رزرو این قطار را ندارند همچنین این قطاز به صورت تور قابل رزرو می باشد یعنی اینکه هزینه ای که افراد پرداخت می کنند بابت هزینه زفت و برگشت و اقامت در کربلا خواهد بود که این هزینه در حدود 5.5 تا 6 میلیون تومان می باشد که با هزینه پرواز هایی که در اربعین صورت می گیرد برابری می کند.

 

احداث خط ریلی از شلمچه به بصره :

سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن در گذشته نیز اعلام کرده است که در احداث مسیر راه آهن شلمچه به بصره بار ها توافق نامه هایی صورت گرفته است ولی در احداث این خط زاه آهن موانعی وجود دارد که در حال برطرف کردن این موانع هستیم تا مسافرین گرامی بتوانند یک مسیر کاملا ریلی را از تهران به کربلا طی نمایند.

شهریار افندی زاده - معاون حمل و نقل وزیر راه و شهر سازی نیز درباره پروژه راه آهن شلمچه - بصره گفت : در صورت احداث این پروژه ایران به شبکه حمل و نقل عراق متصل خواهد شد این پروژه در حال حاضر در مرحله تملک سازی اراضی قرار دارد و کل مسیر شناسایی شده و در مرحله مطالعه می باشد همچنین یکی از موانع دیگری که در طول مسیر وجود دارد وجود زمین های مین گذاری شده است که باید پاکسازی گردد.

 

برای رزرو قطار در تمامی مسیر ها می توانید با شماره 32284535 - 051 تماس حاصل نمایید 




دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.